iPad 2 w Polsce już 25 marca

Nowe dziecko Apple’a pojawi się w sprzedaży w 25 krajach, w tym w Polsce, już 25 marca (piątek). Urządzenie ma już za sobą bardzo udany debiut w Stanach Zjednoczonych.

W USA sprzedaż iPada 2 ruszyła już 11 marca. Wśród fanów marki znowu wybuchła histeria – przed sklepami utworzyły się wielkie kolejki. Od początku było wiadomo, iż nie każdy załapie się na premierowy egzemplarz tabletu. Sukces Apple’a był nawet większy niż w przypadku poprzednika. iPad 2 zaledwie w ciągu pierwszych dwóch dni sprzedał się w liczbie około pół miliona egzemplarzy, w ten sposób niemal dwukrotnie bijąc rekord ustanowiony przez poprzedni model.

Nowa konstrukcja ma wszystko to, czego można by się spodziewać od urządzenia kolejnej generacji. Jest wydajniejsza, a przy tym lżejsza i mniejsza (dokładnie – cieńsza, bo zachowano ten sam rozmiar ekranu, czyli 9,7 cala). iPad 2 może się pochwalić nowym dwurdzeniowym procesorem A5, który ma dużo lepsze możliwości niż jego poprzednik. Mimo takich udoskonaleń czas pracy na jednym ładowaniu to aż 10 godzin. Tablet będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – czarnej i białej. Jednak osłony Smart Cover znacznie rozszerzają paletę kolorów, w jakie może przyoblec się iPad 2.

Interesująca jest polityka cenowa Apple’a. Dotychczas firma konsekwentnie kształtowała swój wizerunek oparty na ekskluzywności – wysokiej jakości towar za wysoką cenę. Tymczasem iPad 2 ma być podobno sprzedawany niemal „po kosztach”. Prawdziwy zysk ma przynieść sprzedaż akcesoriów oraz, przede wszystkim, aplikacji. Nie oznacza to jednak, iż sprzęt będzie na każdą kieszeń. Dla przeciętnego Polaka to i tak spory wydatek. Podstawowa wersja tabletu ma kosztować ponad 2,2 tysiąca złotych (Wi-Fi 16 GB), a najdroższa aż 3,5 tysiąca (Wi-Fi, 3G 64 GB).