Użytkownicy boją się o przyszłość internetu (Informacja prasowa)

Firma Microsoft opublikowała najnowsze wyniki badań. Jakie mamy obawy związane z Internetem? Czy boimy się, że nasze zachowania są analizowane przez różnego rodzaju korporacje?

Odpowiedź na te oraz wiele innych pytań można znaleźć w wynikach badań przeprowadzonych w maju tego roku przez Microsoft w 12 krajach europejskich na grupie ponad 10 000 internautów. Badania miały na celu zbadanie jak po 20 latach istnienia Internetu użytkownicy widzą przyszłość sieci oraz co tak naprawdę  niepokoi ich w kontekście coraz szybszego jej rozwoju.

Numerem jeden na liście potrzeb użytkowników jest, jak wynika z badań, poprawa jakości kontentu. 80% Polaków życzyłoby sobie, aby zawartość witryn –  grafika, muzyka oraz filmy były dostępne w wersji HD. Jesteśmy zdecydowanie zmęczeni „bylejakością”. Oznacza to potrzebę poważnych zmian w wirtualnym świecie, który rozwijał się do tej pory w myśl hasła – ilość, a nie na jakość.

„Każdego dnia coraz więcej rozrywki w jakości HD jest dostępna w Internecie, dlatego należy zapewnić użytkownikom sieci dostęp do coraz lepszego, szybszego i bardziej wydajnego oprogramowania – mówi Patryk Góralowski z polskiego oddziału Microsoft.  „Z tego powodu dostarczyliśmy na rynek przeglądarkę IE 9, która pozwala użytkownikom na wygodniejsze przeglądanie sieci”.

Niewiele mniej, bo 8 na 10 zapytanych o oczekiwania związane z siecią wymieniło swobodną możliwość przeglądania witryn oraz serwisów, bez poczucia, że nasze wybory i preferencje mogą być zapamiętywane.  Jak się okazuje niemal połowa Polaków (43%) jest zmęczona takim stanem rzeczy. Zapytani o przyszłość Internetu uważają, że do 2020 r. nie będzie już mowy o prywatności
w wirtualnym świecie. Każda nowa aktywność zostanie odnotowana i zapisana. Także 71% osób uważa, że korporacje do 2020 roku będą miały nieograniczony dostęp do wszelkich danych konsumentów.

Fot. Przyszłość internetu za 9 lat według ankietowanych