Zakupy Polaków (badanie European Trusted Brands 2013)
Reader’s Digest po raz kolejny przeprowadziło badanie dotyczące zakupowych preferencji Europejczyków, w tym również Polaków. W ten sposób stworzono zestawienia marek, którym najbardziej ufamy. Jednostki te zostały uhonorowane Złotym Godłem. Natomiast Kryształowe Godła powędrowały do tych marek, które według konsumentów wyróżniają się najlepszą jakością produktów i zrozumieniem potrzeb odbiorców.
Jak pokazują wyniki badania European Trusted Brands 2013, zakupów spożywczych Polacy najchętniej dokonują w Biedronce. Na dyskont wskazało 34% pytanych. Jednak to Lidl otrzymał Kryształowe Godło za jakość i wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów. To także Lidl jest drugą w kolejności siecią sklepów obdarzanych największym zaufaniem – głosowało na niego 10% respondentów. Trzecią pozycję zajęło Tesco (7%). Podkreśla się przy tym, że Polacy decydują się na zakupy w sklepach, które oferują niskie ceny, a dodatkowo znajdują się stosunkowo blisko ich miejsca zamieszkania i zapewniają darmowe parkingi.
W kategorii marek odzieżowych wygrało H&M, zyskując 16% głosów. Na drugiej pozycji uplasowało się uhonorowane Kryształowym Godłem Reserved (7%), a na trzeciej C&A (5%). Apteką darzoną największym zaufaniem przez klientów okazała się być Dbam o Zdrowie, na którą głosowało 18% pytanych. To także ta sieć aptek otrzymała w tym roku Kryształowe Godło. Jeśli natomiast chodzi o drogerie, to zwycięzcą okazał się Rossmann, który otrzymał aż 66% głosów. Drugi raz z rzędu marka otrzymała zarówno Złote, jak i Kryształowe Godło. Za Rossmannem znalazła się Natura, na którą wskazało 11% pytanych. Trzecie miejsce zajęła Sephora, na którą głosy oddało 4% ankietowanych.
Badanie European Trusted Brands 2013 zostało przeprowadzone już po raz trzynasty. Do stworzenia rankingów marek darzonych największym zaufaniem posłużyły odpowiedzi ponad 1000 Polaków. Wszystkie ankiety przeprowadzone zostały drogą elektroniczną. Reader’s Digest nie skupia się jednak wyłącznie na Polsce. W bieżącym roku badania przeprowadzono jeszcze w 11 innych, europejskich krajach. Łącznie przepytano przeszło 18 300 osób. To one pomogły stworzyć zestawienie marek, którym ufamy w największym stopniu, w dużej mierze ułatwiając nam przyszły wybór tych punktów, w których będziemy robili zakupy.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016