10. urodziny Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Warszawa, 17 grudnia 2010

Informacja prasowa

 

Dziesięć lat z odpowiedzialnym biznesem

Forum Odpowiedzialnego Biznesu obchodzi w tym roku swoje dziesiąte urodziny. Wzrost poziomu wiedzy o CSR wśród polskiego społeczeństwa i coraz większe zaangażowanie polskich firm w działania społecznie odpowiedzialne jest najlepszą miarą sukcesu FOB.

– Pomysł założenia Forum Odpowiedzialnego Biznesu pojawił się w 1995 roku podczas konferencji Social Venture Network w Zurychu – wspomina Mirella Panek-Owsiańska, Prezes i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Początki nie były łatwe: dziesięć lat temu mało kto wiedział czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu i bardzo trudno rozmawiało się z firmami. Gdyby nie zaufanie, jakim jako pierwsze obdarzyły nas firmy ABB i BP, ciężko byłoby przekonać innych do współpracy.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu ma dziś na swoim koncie osiem rocznych raportów „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, taką samą liczbę konferencji oraz dwie edycje Targów Dobrych Praktyk CSR. Współpracowało z 68 firmami partnerskimi, do których zaliczają się największe przedsiębiorstwa działające w Polsce. W zeszłym roku organizacja podpisała porozumienie o współpracy z World Business Council for Sustainable Development, zostając jedynym przedstawicielem tej organizacji w Polsce. – Zaczynaliśmy od jednego biurka, którego użyczyła nam Fundacja Nasza Ziemia. Dziś myślę, że założenie Forum było dobrą decyzją: nieustanny rozwój działań CSR wśród polskich firm jest dla nas powodem do dumy – podkreśla Dyrektorka Generalna FOB.

Kulminacyjnym punktem programu było wręczenie statuetek firmom partnerskim FOB za długoletnią współpracę. Statuetki, wykonane przez podopiecznych Fundacji Synapsis, otrzymały firmy ABB (10-letnia współpraca), PwC (9 lat), Shell (8 lat), Danone (7 lat), PKN ORLEN (7 lat), Provident (7 lat), Microsoft (6 lat), Nestlé (6 lat), BAT (5 lat), Grupa TP (5 lat), Polkomtel (5 lat) i Servier (5 lat).

W trakcie Gali nastąpiło również ogłoszenie wyników badania „Menedżerowie 500 / Lider CSR”, które przeprowadzone zostało we współpracy z GoodBrand & Company Polska na przestrzeni ostatnich miesięcy wśród największych firm w Polsce. Projekt pozwolił ocenić jaką rolę odgrywają inwestycje społeczne, współpraca międzysektorowa czy wolontariat pracowniczy w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Raport z badań dostępny jest online na portalu odpowiedzialnybiznes.pl oraz crnavigator.com, gościom Gali została wręczona wersja papierowa.

Jubileuszową uroczystość uświetnił między innymi występ Krystyny Jandy, która zaśpiewała najsłynniejsze przeboje z repertuaru „Piosenki z Teatru”. Ciekawostką wieczoru był fakt, że serwowane dania zostały przygotowane z produktów pochodzących jedynie z ekologicznych upraw, a kawa i herbata posiadałycertyfikaty fair trade. Wszystko zostało podane w całkowicie biodegradowalnych naczyniach wykonanych z liści palmowych.

Partnerami głównymi Gali byli: Grupa TP, PGNiG oraz Nestlé.

Partnerami Gali byli: GlaxoSmithKline i Procter & Gamble.