Natal zamienił się w Kinect

Podczas targów E3 w Los Angeles Microsoft ogłosił zmianę nazwy projektu Natal na Kinect. Zapowiedział także premierę urządzenia na 4 listopada 2010 roku.

Czym jest projekt Natal wie każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem elektronicznej rozrywki. Jest to przystawka do konsoli Xbox 360, dzięki której użytkownicy będą mogli kontrolować przebieg rozrywki za pomocą ruchów ciała. Kinect nie może uniknąć powiazań z Nintendo Wii, gdyż to ta konsola – wyposażona w wyczuwające ruch kontrolery – przetarła pionierskie szlaki w zakresie dynamicznego sterowania grami.

Mike Delman z Microsoftu użył hasła „Ty stajesz się kontrolerem”. Kinect będzie śledził aż 48 punktów na ciele gracza. Dokładność odzwierciedlenia ruchu nie będzie zależna od ubioru. Poza tym urządzenie będzie się cechowało sporą dokładnością – zmiany zarejestruje z prędkością 30 klatek na sekundę.

Co to wszystko oznacza dla użytkowników Xboxa? Zagorzali gracze będą mogli pobawić się w wiele tytułów dostosowanych do obsługi Kinecta. Jednak celem Microsoftu jest uczynienie ich konsoli urządzeniem rodzinnym – centrum rozrywki, które znajdzie zastosowanie na towarzyskich i familijnych spotkaniach.