Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Niezwykłe Porsche za 850 tysięcy dolarów

Porsche 918 Spyder

David Villarreal Fernández (flickr)

W salonach marki Porsche ma się wkrótce pojawić nowy model wart, bagatela 850 tysięcy dolarów! Porsche 918 Spyder to luksusowy samochód sportowy, który może pochwalić się mocą 608 koni mechanicznych. Do tego wyposażony jest w silnik benzynowy V8 o pojemności wynoszącej 4,6l. Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym pojeździe 530Nm. Ze względu na zamontowane w samochodzie, dwa silniki elektryczne, podstawowe parametry można jeszcze podrasować, a wtedy całkowita moc Porsche 918 Spyder wyniesie 887KM, a jego moment obrotowy sięgnie 800Nm.

Walory techniczne samochodu są jednak znacznie większe. Do 100 km/h przyspiesza w czasie wynoszącym zaledwie 2,8 sekundy, natomiast maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć wynosi 340 km/h. Marka zapewnia, że parametry tego modelu będą jeszcze lepsze, ponieważ specjaliści wciąż pracują nad udoskonaleniem kolejnych wersji Porsche 918 Spyder. Twórcy są przekonani, że o ile obecnie model ten przejeżdża północną pętlę toru Nurburgring w czasie 7 min 14 s, to w przyszłości czas ten zostanie jeszcze wyraźnie skrócony.

Najnowsze Porsche daje kierowcy do wyboru pięć trybów jazdy. Są to E-Power, tryb Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid oraz Hot Lap. Pierwszy z nich pozwala na jazdę przy wykorzystaniu silników elektrycznych. Naładowanie nie wystarcza jednak na długo, bo tylko na przejechanie 30km. Jak nietrudno się domyślić, opcja elektryczna obniża podstawowe parametry – przyspieszenie do 100km/h następuje w ok. 7 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 150km/h.

Tryb Hybrid jest oceniany, jako najbardziej wydajny. Jest to powodowane faktem, że pracują przy nim wszystkie silniki – zarówno spalinowy, jak i oba elektryczne. Wszystkie działają na zmianę, dzięki czemu żaden nie jest nadmiernie eksploatowany. W trybie Sport Hybrid funkcjonowanie samochodu opiera się na działaniu silnika spalinowego, a jednostki elektryczne odpowiadają tu jedynie za dodatkowe ładowanie.

Jeśli chodzi o Race Hybrid, to jest to tryb, w którym możliwe są lepsze osiągi, a Hot Lap jest uznawany za opcję najbardziej dynamiczną. Przy jego włączeniu, w ruch idą wszystkie zasoby, jakie tylko oferuje układ napędowy. W połączeniu z wykorzystaniem całej energii akumulatorów, pozwala on uzyskiwać najlepsze wyniki. Należy przy tym zaznaczyć, że w przypadku rozładowania akumulatora, możliwe jest jego szybkie, sprawne naładowanie. Wystarczą do tego 4 godziny ładowania w gniazdku 230V. Korzystając z systemu Porsche Speed Charging, do naładowania wystarczy 25 minut.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.